Tekst

 Vis tekster

layout: spacer

Guidelines mht. plot, historier og andet der rammer andre

12 aug10

12 aug10

  af Alex

At lave historier, plot, riter, opgaver, udfordringer er altid kjempe fint. At indvolvere andre i disse gør det kun bedre. Hvis deltagerne er villige til det som plottet/ritet/whatnot indebærer.

En huskeregel som alle kan overkomme, er at kontakte og spørge de der bliver nævnt i f.eks. historien man laver, om de er ok med den måde man fremstiller deres karaktere på.

F.eks. hvis jeg laver en historie hvor Mika er med og hun får tæst af en lam gobling med kamptal 2, hvorefter hun sværger troskab til ormen... Så tror jeg næppe at Lea bliver glad for mig.

Plot der strækker sig ud over septgrænser, eller rettere ind på andres område, er det nok også bedst at få aftalt med gruppen der leger på det område. Hvis vi nu siger at der ikke kan være bengnavere på Sorthøj, fordi de bliver brændt af ildelementer, så er der nok nogle i Kbh der brokker sig, fordi de nok gerne vil besøge os fra tid til anden.


Historier: få et ok fra de der deltager i historien, hvis historien gå over en grænse til en anden gruppe, så fang en koordinator og snak med ham/hende.

Plot: Aftal plottets grund idé med de der rammes direkte, man kan self. ikke lige vide præcis hvem der rammes, men efter bedste evne

Riter: De der indvolvere andre, dvs. større riter der fanger en masse, hvis det er nødvendigt for at folk kan spille på visse elementer, så kontakt dem.

Opgaver/quests: Hvis det indebærer at man krydser grænser, både spilmæssigt men også personligt, så sikre dig at det er ok med dem det rammer. F.eks. hvis en nymåde vil stjæle/gemme ting under et blot, så snak lige med ejermanden først.

Selvfølgelig er der ting som man gerne vil holde hen, så man får en ønsket respons, men i sådanne tilfælde, skal man også være klar på at det bider en i røven, da mange folk vil reageer forskelligt på hvad de end får kastet efter sig.